יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

לבד לבד- וביחד, לבד: אלבום בכורה לדורין לוי

דורין לוי. יצאה מהמשבר והתחילה לנשום. צילום: איתן שפירא

את אלבום הבכורה של דורין לוי ,"Underwater"- אותו הפיקה מוזיקלית יחד עם בן זוגה איתן שפירא, פותח הקטע "There For Me" שכולו מנטרה אחת באנגלית: "אין שם שום דבר בשבילי". "מי שמתעמק במילים יכול להבין שיש משהו עמוק מאחוריהן", אומרת לוי שתופיע ממש הערב (25.12) על במת ה"אוזןבר" התל אביבי. "כל השירים באלבום החדש, נכתבו במהלך משבר אישי שעברתי ובגללו כמעט ולא יצאתי מהבית, ואחר כך הייתי כמה חודשים בהתאוששות נפשית".

מה זה היה, פתאום באמצע החיים?
"בחיים יש כל מיני תקופות, ובדיעבד אני מרגישה שזה תהליך שהייתי חייבת לעבור עם עצמי. כל מה שיכולתי לעשות היה לכתוב ולכתוב ולכתוב, וזה מה שעשיתי בכל אותן הלילות... שם האלבום, "מתחת למים", זאת מטאפורה למצב שהייתי בו- מצד אחד חופש יצירתי גדול מאוד ומצד שני קושי עצום לנשום. כמו בכל משבר, היופי שיוצאים ממנו מחוזקים- ועוברים לדבר או לתהליך הבא". 






 עוד לפני יציאתו של הסינגל הראשון שלה, "New Lover", דורין לוי, שנולדה בארץ וגדלה בקנדה, הייתה עסוקה בלעשות. ביקורות רבות וטובות נכתבו על הופעתה מעל במת פסטיבל ה- SXSW היוקרתי, שירה "There For Me" נכנס היישר לפלייליסט של ה- BBC 6, בתוכניתו של טום רובינסון, וכן לפלייליסט של MTV, כשעוד לפני שחרורו הרשמי הוא קיבל בתוך מספר ימים עשרות אלפי צפיות ביוטיוב. פרט לכך, לוי הופיעה בשבוע האינדי בטורונטו, הגיעה למקום השני בטקס פרסי ה-OZ האוסטרלי, התקבלה לוועידת ה-MAD של "גלובס", הופיעה בפסטיבל CMJ היוקרתי בניו-יורק, ובנוסף ענקית האופנה והגלישה QUIKSILVER שילבה את "There For Me" בפרסומת לקידום תחרות גלישה עולמית בצרפת עם מיטב הגולשים בעולם. בארץ אלבומה נבחר בתור אלבום השבוע ב-103FM והשיר השני שהוציאה לרדיו,
"Cow Boy Fest", הפך לשיר השבוע ב-88FM. "האלבום שלי עבר המון גלגולים במשך מעל לשנתיים. עוד לפני כן עבדתי על אלבום אחר לגמרי והספקתי להקליט 4 שירים עם הלהקה שלי, אבל אז נכנסת לשלב ההוא בחיי והכל השתנה כאמור".




איך נבנה האלבום?

"אחרי כמה חודשים שעבדתי עליו לבד, איתן הצטרף להפקה המוזיקלית והעלינו בכל פעם סאונד ושכבה חדשה. כשרצינו להכניס לתוך זה כלים מוזיקליים, הבאנו מישהו אחר מהלהקה שלי- אם זה גלעד מאירי הגיטריסט או אבי חזות הבסיסט. בהתחלה היה מדובר באלבום כפול עם 22 שירים: הראשון יותר אלקטרוני והשני להקתי. בסופו של דבר הבנתי שנכון יהיה בתוך התחלה להוציא אלבום אחד, ואחרי כל זה- אני מרגישה שלמה עם התוצאה הסופית ומאוד כיף לי לשתף אותו עם העולם".




לאיזה שיר את הכי מחוברת מכל 12 הקטעים?

"ל-"Lenyrose", שבקרוב גם ייזכה לקליפ מיוחד. עבדנו על הקליפ הזה במשך 8 חודשים והוא יצא ממש סיפור קולנועי קטן, בבימוים של לביא שרון וניל כהן. השיר עצמו הכי מייצג את האלבום ואת התקופה הזאת מבחינת כל מה שאפשר להגיד והוא מסוג השירים שבא ברגע אחד בחמש לפנות בבוקר".


ספרי על הגאדג'ט הקטן שצרפתם ל-500 עותקים של "Underwater", קטע מוזיקלי קצר אחד ששומעים כאשר פותחים את העטיפה של האלבום.
"זה התחיל מחלום שזכרתי, על זה שפותחים את האלבום שלי- והוא משמיע מוזיקה. התחלתי לברר איך אני עושה את זה, ועלה הרעיון של כרטיס מוזיקה קטן עם רמקול. הגעתי עם זה עד לסין, שם כולם מייצרים היום ומצאתי מישהו שהיה יכול לבצע את זה".

עושה חיל מסביב לעולם, ועכשיו גם אצלנו. צילום: איתן שפירא
 
ההופעות שלך, עד כמה הן נאמנות לאלבום?

"בדרך כלל אני ואיתן מופיעים לבד בחו"ל עם פד תופים, מכשיר קטן מגניב מאוד שלתוכו אנחנו מקליטים את התוספות שאנחנו צריכים- ולוקחים אותו בתוך מזוודה לכל הופעה... אני מנגנת על סינטי ואנחנו גם נעזרים מין הסתם במחשב. הופעת ההשקה תהיה מיוחדת, לא רק כי ננגן את האלבום כולו בהרכב מלא- אלא גם לראשונה עם תופים אמיתיים וזה הולך להיות מאוד מעניין".


עטיפת האלבום


דורין לוי במופע השקה ל"Underwater", מועדון ה"אוזןבר", תל אביב- 25/12.

לינקים נוספים:
1. האתר של דורין לוי- http://dorinelevy.com/category/news/
2. עמוד היוטיוב של דורין לוי- http://www.youtube.com/user/Dorinelevy?feature=watch

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה