יום שבת, 25 בינואר 2014

בלי לשים גבולות: אלבום שני ל-SHIM

פונה הפעם למחוזות הקאונטרי. שים. צילום: דוד חברוני


ארבע שנים אחרי הוצאת המיני אלבום שנשא את שמה, מוציאה שים (שמרית עובדיה) אלבום שני- "Riverbound". אם תרצו, אלבום מלא ראשון. בו בולט בעיקר הרצון המעניין לשלב מוזיקת הקאנטרי בתוך הפולק הנהדר של שים, שקיבל עד היום בעיקר תשבוחות. אצלנו ומעבר לים. שים מוכרת בסצנה האלטרנטיבית בארץ מזה כמה שנים וכן בסצנת הפולק הליברפולית, שם למדה במסגרת בית הספר הגבוה למוזיקה של פול מקרטני. את ההכרה שלה קיבלה שים בעיקר בזכות השיר "Drama Queen", אשר הושמע גם בתחנת הרדיו הגרמנית הידועה 'רדיו פריץ'. שם זכה לתגובות משבחות, הן מצד המבקרים והן מצד המאזינים. 



כמאמר הקלישאה שים התחילה כנראה הכי טוב שהיא יכולה' ולאט לאט הגבירה את הקצב. את האלבום החדש, פותח "I Hate To See You Go" שאיננו מהחזקים בשירים כאן גם כיוון שהמלודיה שלו איננה מתאימה לטקסט שלו, אפילו לא כאנטיתזה, וגם כיוון שטקסט עצמו נבלע בתוך נגינת הכינור (אפילו אם היא של אבנר קלמר המצוין) ומאבד מהמשמעות שלו. גם שיר הנושא, "Riverbound", לוקה בבעיית שיוך מלודיה נכונה לטקסט- פרט לפזמון המצוין שלו. לעומת זאת, "Desert of Broken Souls" המגיע מיד אחר כך הוא שיר נהדר, מלא עוצמה וגיטרות חשמליות. "Nothing Changes" הוא עוד קטע נפלא וסוחף, שאפשר לציין ברזומה של שים. 



אמצע האלבום ואנחנו מקבלים את "Your Words"- שיר קאנטרי אדיר עם טקסט שובר לבבות המספר על פרידה מגבר לטובת הדרך, ו-"Confession", שיר קאנטרי נוסף ומצוין, הבנוי על קו מוזיקלי של אקורדיון (של רב האמן המוזיקלי אלון קפלן) עליו מתלבשת גיטרה חשמלית (הילי בוימל המוכשרת) עם מילים פשוטות שלא מפריעות לזרימה ההרמונית שבו. מצד שני, זה נשמע בדיוק כמו לחן המתאים לטקסט עברי למהדרין. כך גם ברצועה השביעית, "Coquihalla Highway"- שיר מינימליסטי ואקוסטי, בו מתארח הבנג'ו של עוזי רמירז.





מסיימים את האלבום "Simple Complication" המקפיץ ו-"Damage is Done" המופיע כבונוס. שני שירים מעולים, שמותרים את המאזין עם טעם טוב. 

לסיכום, ב-"Riverbound" שים מצליחה שוב להביא בשורות חדשות עם אלבום משובח- שאמנם מתחיל קצת מהוסס, אבל ממשיך את דרכם של שירים המיני אלבום הראשון ומבטיח המון לקראת הבאות. מי יודע, אולי הפעם- בעברית. 

עטיפת האלבום
SHIM, RIVERBOUND, 2013
לשמיעה ולקניית האלבום: http://shim.bandcamp.com/album/riverbound

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה