יום שלישי, 28 בינואר 2014

למלר חוקים משלו: ראיון עם אבי מלר

פורסם לראשונה בבלוג "צ'יפס", 17/09/2009


 
 (תמונות: עופר עמרם, ברני ארדוב) 
לאחרונה החליט העיתונאי ופרשן הספורט, אבי מלר, להביא את פאנל ליגת האלופות היישר מהאולפן אל הבמה ויחד עם חברו נדב יעקובי הם מעלים על במת 'צוותא' את המופע 'הכדור הוא הגול'. לרגל המאורע ובשל העובדה שמלר הוא חיפאי במקור, קיימתי איתו ראיון קצר לטובת מדור התרבות שאני כותב עבור מקומון 'זמן חיפה' מרשת 'זמן מעריב'. בשל סיבות טכניות אי אפשר היה לפרסמו במסגרת המדור ולפיכך בהיעדר פלטפורה אחרת- בחרתי לפרסמו כאן.

מי מאיתנו לא צפה בשידורי ליגת האלופות של ערוץ הספורט ונהנה מהדינאמיקה של חברי הפאנל? בטח התגאה מהעובדה ששניים מחמשת חברי הפאנל, מודי בר און ואבי מלר, הם חיפאים במקור. המהדרין גם ידעו לספר שמלר עצמו אף שיחק כדורגל בצעירותו תקופה קצרה במסגרת קבוצות נוער בעיר. בעקבות ההתעניינות הרבה לה זכו משדרי ליגת האלופות צץ בראשו של מלר הרעיון לקחת את קונספט הפאנל קדימה ולנסות לעניין בו בתי מלון שונים, אולם העניין ירד מהפרק בעקבות חשש מצד בתי המלון, שטענו שהדבר לא יהיה אטרקטיבי עבור נשים. בסופו של דבר קם מפיק אמיץ שהחליט לקחת את מלר, יחד עם חברו לפאנל נדב יעקובי ולעלות אותם על במה ראויה הרבה יותר מאשר הם חשבו תחילה- במת 'צוותא', עליה הם יעלו גם בשישי הבא עם המופע 'הכדור הוא הגול'. "לפני כחצי שנה פגשתי במקרה מפיק רמת גמני בשם איתי פשינסקי וסיפרתי לו על הרעיון שלי", משחזר מלר. "הוא התלהב בצורה בלתי רגילה והציע שאעשה מופע בימתי משותף עם נדב. וככה יצא שבמשך חודשיים וחצי בנינו יחד עם הבמאי איתמר וייס ערב שמשלב קצת תיאטרון, פסטיבל מספרי סיפורים וקצת סטנד אפ".

דומה שהמופע שלכם מביא את הדברים שקרו מאחורי הקלעים של האולפן, אל קדמת הבמה. האם אתה מסכים עם הקביעה הזאת?"
המופע כולל את כל מה שלא הספקנו לספר בשידור. למשל ההבדלים ביני לבין נדב, היחסים הטובים בינינו שנמשכים כבר חצי יובל, השיחות שלנו במהלך השידורים, הפאדיחות והיריבות בעבודה העיתונאית, כולל בעת נסיעות בעולם. אבל חלק מהחברות בינינו מתבטאת בזה שידענו להפריד בין העבודה לבין החברות עצמה".

זה לא מופע סטנד אפ רגיל שכולל טקסטים כתובים, איך בכל זאת מצליחים להחזיק מופע שכזה?
"חודשיים וחצי היינו בחזרות על אייטמים, אבל אנחנו פועלים על אינטראקציה עם הקהל ומגיבים לקריאות ביניים. במשך 75 דקות אנחנו מספרים והוגגים, אבל אם יש באמצע קטעים שעוצרים בהם, אנחנו מתמרנים. חוץ מזה, לשמחתנו הרבה אנחנו לא מתעסקים בטקטיקות או בהיסטוריה של המונדיאל אלא באים לבדר ואגב, את התגובות הכי טובות למופע קיבלנו דווקא מנשים".

למי מביניכם היה יותר קשה להסתגל לבמה?
"לנדב זה היה הרבה יותר משונה מאשר לי, כי בצעירותי התעניינתי בתיאטרון ובזמנו הייתי 3.5 שנים בחוג הדרמטי בבית הספר הריאלי בחיפה והופעתי בהצגות. איפשהו מדובר בסוג של הגשמת חלום עבורי, שזנחתי לטובת העיתונות".

אם כבר נגעת בעניין החיפאי, איך הדבר בא לידי ביטוי במסגרת הערב?
"אני יכול לספר לך שנדב משתמש בכל החצים הארסיים שלו ולמשל מספר שאני חייזר, מכיוון שבעבר אהדתי את הפועל חיפה ועברתי לאהוד את מכבי. היום אני כבר אוהד קבוצות בחו"ל, אבל זה בגלל שגרתי תקופה מסוימת שם ובשום פנים ואופן לא בגלל התנשאות. מעבר לזה, אנחנו מדברים גם על מכבי חיפה בליגת האלופות וכשאני מזכיר את הפלוסים והמינוסים בקטע הישראלי, היא מתוארת כאחד הפלוסים הגדולים בכדורגל הישראלי, תרבותית ומקצועית".

'הכדור הוא הגול', אבי מלר ונדב יעקובי על הבמה. הפקה: תיאטרון צוותא בשיתוף עם משרד פשבר. במאי: איתמר וייס. תיאטרון צוותא תל אביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה