יום ראשון, 2 במרץ 2014

ועכשיו זה עכשיו: אלבום בכורה לאיטן סלומון, "לפני ואחרי"

איטן סלומון- גרסת ה"אחרי". צילום: ינאי יחיאל

לא משפחתה המוזיקלית (אמא בשם ניצה שאול ואבא מנצח תזמורת), ולא הלימודים ב"רימון" היו הזרז המשמעותי ליצירת אלבום הבכורה של איטן סלומון (29). היה זה דווקא מאורע מצער בדמות תאונה קשה שעברה סלומון. בעת שרכבה על אופניה בתל אביב- היא נפגעה קשה ממכונית. "את הזמן שאחרי התאונה, חילקתי בין הבית לבין הטיפולים. לא ממש תפקדתי כמו בן אדם רגיל", היא משחזרת. "במהלך הזמן הפנוי שהיה ברשותי לא הפסקתי לכתוב וככה נולדו להם עשרות שירים, מהם נבחרו שירים בודדים לטובת האלבום. יתר השירים, נכתבו תוך כדי ההקלטות".

איך מתאוששים פיזית ממכה כזאת?

"בסך הכל עברו ארבע שנים עד שאפשר היה לומר שיצאתי מזה, מתוכם השיקום עצמו ערך שנתיים. יש לי פלטינות וגם נותרה מכל העניין פגיעת ראש. יש לי לפעמים מגבלות מסוימות בתנועה. באופן כללי אני עובדת קשה ומתחזקת את עצמי, וכל כמה זמן נכנסת לסדרת טיפולי פיזותרפיה. חוץ מזה שבשדות תעופה אני 'מצפצפת'... למדתי להסתיר את המגבלות הללו. זאת אומרת, שלפעמים יש ימים שאני כן צולעת- או שהרגל שלי פתאום מתנפחת. או ימים שאני ממש לא מרוכזת ולא מצליחה להישאר בפוקוס.

עד כמה התאונה הזו שינתה אותך כבן אדם, הרי לאלבום של בחרת לקרוא "לפני ואחרי"?

"בתוכי אני מרגישה אותו הדבר. השתנתה ההסתכלות שלי על החיים ועל העולם. עכשיו, יותר מתמיד, ברור לי שחלומות צריך להגשים ושכל אחד מאיתנו צריך להתנהל על פי איך שהוא רואה שנכון וטוב לו. החל מקריירה ועד לבחירת חברים ואנשים שמקיפים אותנו. הכי חשוב להיות נאמן לעצמך".


 

אחרי צאת הסינגלים "אם את הולכת", "קשה לקחת" ו"שיר האודישנים" הגיע הזמן של האלבום המלא לראות אוזן. על "לפני ואחרי" היו אחראים מוזיקלית גיל לואיס הגיטריסט המוכשר (שהפיק מוזיקלית בעבר גם את סמדר אקראי ואמילי קרפל), איתי שטרית (שעיבד חלק נכבד מהשירים) וכן אוהד שרגאי שהלחין שני שירים (כולל "ראש בקיר", אותו כתב) והיה מאחורי הקלעים כל הזמן. "באופן אישי, בכל שיר שמופיע באלבום, נושא הפציעה שעברתי מופיע תמיד בין השורות", אומרת סלומון. "גם השיר שכתב אוהד, נכתב אחרי שסיפרתי לו על חוויה פרטית שעברתי".  

אם כבר, "ראש בקיר"- על איזה מצוקה הוא יושב?
"הטקסט נכתב על תהליך הפרידה הכואב שעברתי מהאקס שלי. הוא מתייחס לפרידה עצמה וגם על גמילה מההרגל למישהו שהיה איתך במערכת יחסים זוגית ארוכה. אחד מהקשיים המהותיים הוא להרפות, ולמלא למלא את החסך הזה. לפעמים, כמו במקרה המתואר, לא מצליחים. ממשיכים להיפגש עם אותו הבן אדם וזה מסתבך... עד שאומרים 'די' וממשיכים הלאה". 



יש כבר מחשבות על האלבום הבא, ומה לגבי הופעות?
"כל מה שאני יודעת להגיד הוא שהאלבום הבא שלי יהיה פרויקט באנגלית, במשותף עם איתי שטרית, אבל כרגע אני כל כולי בתוך האלבום הנוכחי- וממשיכה להופיע בכל מקום שאפשר עם השירים הללו. במשך כל השנה האחרונה הופעתי המון, בעיקר מחוץ לתל אביב. פשוט ארזתי איתי לדרך שני נגנים ונסענו לחרוש את הארץ. כרגע, אני עדיין מחפשת את הפורמט הנכון להמשיך בו, כי לוגיסטית לא תמיד זה פשוט וצריך לחשוב איך עושים משהו שאפשר להתפתח איתו ולהתנסות יחד איתו בחומרים חדשים. מה שבטוח הוא שבכל הופעה שלי, יהיה מעניין".


עטיפת האלבום

איטן סלומון, "לפני ואחרי", עצמאי, 2014

איטן סלומון בהופעה, 2/3/2014, מועדון ה"אברקסס", תל אביב (הכניסה חופשית!)


לינקים לדרך:

1. איטן סלומון בפייסבוק
2. איטן סלומון ביוטיוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה