יום שישי, 23 במאי 2014

מצא ועדיין מחפש: אלבום בכורה למייקל קוברין, SEARCHING- ראיון



חוצה את הים, בדרך אליכם. עטיפת אלבומו של מייקל קוברין.


החיפאי מייקל קוברין (23) הוא אמן גיטרה ייחודי המשלב רוק/פולק/מוזיקה קלאסית, עם יכולות מיוחדות בשירת טקסטים שכתב. במקביל ל"אלבום" יצירות אקוסטיות ששחרר דרך היוטיוב, הקליט קוברין אלבום שירים בינלאומי בהפקת יוסי סאסי (ממקימי להקת המטאל "אורפנד לנד"). האלבום ממתין להדפסות וקליפ, לשם כך נפתח המיזם החברתי באתר "Headstart".

לצד הנגנים עמי בורנשטיין, טל בלושטיין, אשל לבאור וגיא רודוי, מנגנים בפרויקט של קוברין גם נגנים אורחים כאדם בן עזרא, יונתן מילר, מורן מגל וכמובן יוסי סאסי עצמו. את רוב המיקסים הכין איתי ארגמן. "בניגוד לכאלה שנוהגים 'להחביא' את הגיטרה האקוסטית מאחורי השירה או הטקסטים, אצלי היא תפסה מקום מקום חזק- דווקא באלבום שמבוסס על שירי רוק", אומר קוברין. "שני הצדדים תומכים האחד בשני, המוזיקה בטקסטים ובשירה. בשבילי ההצלחה בהפקה היא היכולת לשלב פנייה לקהל אוהבי מוזיקה יחד עם פנייה לקהל המורכב ממוזיקאים".

מתי הבנת שזה מה שאתה רוצה לעשות בחיים?

"בגיל 13 כשראיתי את מייקל ג'יי פוקס ב'בחזרה לעתיד' מנגן לחברה שלו, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. התחלתי כגיטריסט קלאסי ומשם התאהבתי בכל סגנון אפשרי. בעזרת הגיטרה האקוסטית מצאתי דרך לבטא את עצמי בצורה אישית המיוחדת לי. אגב כאמן, זכיתי גם לייצג את ישראל במגוון אירועים ומדינות בעולם: איטליה, צרפת, ספרד, רומניה, ארצות הברית וגרמניה".





למה בחרת לאלבום את השם "Searching"?

"השם משקף בין השאר את אווירתם המשתנה של השירים שלי, שנועדו לגעת בכל רגש אפשרי".


איך הגעת לעבוד עם יוסי סאסי?

"במסגרת לימודי הפקה מוזיקלית ב-BPM בתל אביב, יוסי הגיע לתת הרצאת אורח. עם הניסיון שרכשתי, הבנתי שהוא הכי יתאים לי לעבודה על האלבום: גם מבחינת האווירה, גם מבחינת המקצועיות. במהלך הסשן בשיעור הוא השמיע את האלבום הסולו שלו, שמאוד תפס אותי מבחינת ההפקה, הסאונד והפרטים הקטנים שהוא הקפיד עליהם. מעבר לכל היה שם את הניחוח החו"לי הזה ,שחיפשתי להכניס אצלי כי כרגע אני מכוון את השירים שלי מעבר לים- עם כל האהבה שלי למוזיקה ישראלית. 




"באותו היום ניגשתי אליו והשמעתי לו את השירים שלי. ראיתי שהוא התחבר והמשכנו לעוד פגישה, עד שזה הגיע למצב שהסכמנו על עבודה משותפת שהוביל לבסוף לאלבום מאוד מאוד מושקע לדעתי, ששם דגש על מוזיקה איכותית".

למה פנית ל"Headstart"?

"בשלב מסוים הבנתי שכל ההשקעה הכספית שכבר השקעתי באלבום, למעשה לא תספיק להוציא אותו- למרות שהוא מוכן ברמה הדיגיטלית. מה שאומר יחסי ציבור, הדפסות וקליפ- שלפעמים יותר חשוב מהאלבום עצמו. כל זה דורש עוד כמה עשרות אלפי שקלים. ולפחות חלק מזה החלטתי לגייס דרך המיזם החברתי. למה? אני לא מפסיק להופיע כל הזמן, ואחרי כל הופעה אנשים באים ומפרגנים. אמרתי לעצמי שאם אנשים באמת אוהבים את מה שאני עושה, אולי כדאי לי להישען על הקטע החברתי בכל מה שקשור למימון שאני זקוק לו להשלמת משימת האלבום. 

"חוץ מזה, שדרך האתר הזה יש אפשרות להזמין את האלבום מראש, כרטיסים להופעת ההשקה, ועוד המון אופציות מדליקות שללא ספק יאתגרו אותי במידה ויתממשו".






בחרת לקחת מטרה צנועה יחסית, 15 אלף שקל.

"כן, לא רק כי אני מאמין שזה אפשרי אלא כיוון שגם אותה יש לי קשיים רבים לגייס... עם כל האמונה שבי אני מרגיש שזה הולך לקחת זמן עד שאנשים באמת יכירו את מה שאני עושה. לצערי לא רבים בימינו ממהרים להקשיב למוזיקה של אמן לא מוכר".

היום הוא היום האחרון של המיזם שלך. בינתיים גייסת 81% מהכסף. לדעתך תצליח ללכת עם זה עד הסוף?

"יש כאלה שדרך ההדסטרסט התחילו להגיע להופעות וגילו את המוזיקה שלי, לכן לדעתי אצליח בסופו של דבר לגייס את הסכום, למרות תוך כדי שהמיזם רץ הבנתי שככל הנראה לא אגיע גם למטרה הזאת בכזאת קלות..."



בחזרה לעתיד, עוברים בהווה. מייקל קוברין בהופעה. צילום: עמוד הפייסבוק

מייקל קוברין- הופעות קרובות:

24/5 - אליס פאב, חיפה (מופע חשמלי)
25/5 - בוקסה, תל אביב (מופע חצי אקוסטי)
27/5 - לולה באר, באר שבע (מופע חשמלי)
29/5 - פסטיבל אינדי כינרת (מופע חשמלי)

לינקים נוספים:

1. עמוד הפייסבוק של מייקל קוברין
2. עמוד היוטיוב של מייקל קוברין
3. עמוד ה-HEADSTART לטובת הפרויקט של מייקל קוברין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה