יום שלישי, 18 בפברואר 2014

רק דקה והיא פה: "מתוך סופה", אלבום בכורה לטליה ברנדמן

מאגדת באלבומה החדש חבורת מוזיקאים מוכשרת. טליה ברנדמן. צילום: גידי מאיר מוריס

הצפת תחנות הרדיו חדשות לבקרים בסינגלים ובאלבומים חדשים מביאה שפע אמנים חדשים ויחד עם זאת סותמת את צינור הסבלנות לאמנים חדשים שצצים, אך לא תמיד יש להם מרפקים שיעזרו להם להגיע לשדרן כזה או אחר. דומה שאחת כזאת היא טליה ברנדמן, שמוציאה בימים אלה את אלבומה הראשון "מתוך סופה"- מתוכו שוחררו לרדיו השירים "בדמות שונה", "רק דקה" ו-"שובי". כולו על טהרת הרוק הלירי- ופרט לשיר אחד, גם בעברית.


 
ברנדמן, שביום-יום לומדת לתואר דוקטור בחקר המוח, איגדה סביבה חבורת מוזיקאים מוכשרת ובה אפשר למצוא למשל את ניר מנצור, שחם אוחנה, משה לוי (שגם ייעץ אמנותית) ואלי סורני (שהפיק מוזיקלית) כדי לגרום לטקסטים וללחנים שכתבה- להפוך למציאות. מה שלדעתי מפתיע בשיריה, הוא ההגשה. מי שיקרא את מילות השירים שלה, לא בטוח שיחשוב על אופן העיבוד המוזיקלי או ההגשה שקיימת באלבום. אמת שבסך הכל אין כאן טקסט מיוחד ושונה יחסית ליוצרים חדשים או בכלל, אבל כל מה שמסביבו, הופכים אותו לכזה ועושים חשק לשמוע ממנה עוד.

 
האלבום כולו, כולל השיר באנגלית ("Rivers" בו מצטרף בשירה גם בעלה דן גיטיס, שלטעמי היה צריך להתווסף כבונוס או לחכות לאלבום הבא, ולא להיכנס באמצע- רק לצורך כך שלא ייצור הפרדה ולו מינימלית בגלל השפה בינו לבין יתר השירים שכאן), הוא כמו משטח אחיד ומוצק להלך עליו בביטחה שמוביל את השומע מסע ללא הפסקות באמצע- ואם מצטרף חבר בדרך (רעות עין גיל ב"שובי"), הרי זה משובח. זאת באמצעות צליל עשיר ושירה בשלה. גשם, רוחות, סערות, אהבות, אכזבות וברירות בחיים משולבים כמוטיבים חוזרים בתוך העולם שנוצר. "רק דקה" הוא שיר מעולה שמסכם את כל התוצרת הזאת, ולדעתי היה ראוי לקרוא לאלבום בשם זה.
 
עטיפת האלבום
לסיכום: אלבום מפתיע ומרגש, שלמרות המילים שלעיתים אינן מחדשות דבר- איננו נופל לתוך בנאליות בזכות הפקה מוזיקלית מנצחת. שווה ומומלץ בהחלט.
 


טליה ברנדמן, "מתוך סופה", 2014, עצמאי

הופעה קרובה: 18/2/2014 בשעה 22:30, רוטשילד 12, תל אביב- הכניסה חופשית (!)

(מופע להקה מלא: עופר סלומון - תופים, גל רודיטי - בס, הילי בוימל - גיטרה, שרון טובה לוי - קלידים, תום קלנר - צ'לו, טליה ברנדמן - שירה וגיטרה)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה