יום שני, 12 באפריל 2010

לא עוצרים באדום: ראיון עם גל תורן

(צילום: יחצ' הוט- רמי זרנגר)


אחרי הרכבה מחדש של "מרסדס בנד" ורגע לפני שהם יחנו בחיפה שוחח חן לב עם סולן הלהקה, גל תורן, על ההרכב המחודש, על האלבום החדש שקורם עור וגידים וכמובן על "תעשה לי ילד", שעתידה להפוך לסדרת פולחן.

"מרסדס בנד", שיופיעו בחיפה ביום חמישי ה-18/9, היא ללא ספק אחת התופעות המגניבות ביותר במוזיקה הישראלית. הלהקה, ששמה הוא שיבוש של חברת כלי הרכב "מרצדס-בנץ", היא במקורה ירושלמית והתגבשה ב-1998 להרכב שכלל את גל תורן (שירה), אורי גת (תופים), רונן כוכבי (גיטרה) ואריאל שרקובסקי (בס). כוכבי ותורן היו אחראים למילות השירים של אלבומם הראשון של הלהקה, שיצאה ב-2004 לאחר שאלבום קודם של הלהקה שהיה צריך לצאת ב-2000 נגנז. בשנת 2007 עברו המרסדס שינוי משמעותי כאשר כוכבי ושרקובסקי עזבו את הלהקה ובמקומם צורפו יוני כהן (בס) וגיא שמי מ'אינפקציה' (גיטרה). "אחרי הרבה שנים וחילוקי דעות, רונן כוכבי החליט לעזוב את הלהקה. בעקבותיו אריאל החליט לעזוב את הארץ והחליפו אותם יוני כהן וגיא שמי", משחזר גל תורן סולן הלהקה."הדבר הזה שינה באיזה מקום את איך שהלהקה נשמעת ואת מצב הרוח של הלהקה- נהינו יותר שמחים מוזיקאלית ומצד שני יותר 'מלוכלכים'. החלטנו להמשיך והתמזל מזלנו שמצאנו את החלקים שבאמת היו חסרים לנו כל השנים. מבחינתי 'מרסדס בנד'  היום היא דבר הרבה יותר שלם ממה שהייתה פעם".

איך אתה מגדיר היום את המוזיקה שלכם?

"אנחנו עושים רוק עם צבע, בוא נגיד שהפאנק נמצא קצת בפנים ואולי גם קצת קאנטרי".

מה היו הסיבות לגניזת האלבום ההוא בשנת 2000?

"אני חושב שבסופו של דבר, זה קשור הרבה לזמן שבו הדבר קורה ובסך הכל מדובר במוצר שיש יותר מדרך אחת לעשות אותו ולפעמים מגלים את זה תוך כדי עבודה. הסיבה לכך שגנזנו את האלבום היה פער בין האידיאל לתוצאה ובשילוב עם כל מיני נסיבות אחרות זה הפך למשהו לא רצינו להוציא".


 (צילום: יחצ')


השנה עלתה במסגרת ערוץ "הוט 3" הסדרה "תעשה לי ילד" בהשתתפות תורן, גת ושמי כאשר הצטרף אליהם ספי אפרתי שניגן על הבס בין היתר בלהקתו של רם אוריון, "בתרי זוזי", וב"בלקפילד". הסדרה מספרת את סיפורה של להקת הרוק  פקטיבית "ההסתדרות", כאשר על פסקול הסדרה הייתה אמונים המרסדס והוא כנראה ימצא את דרכו באופן כמעט מלא לאלבומם השני, שצפוי לצאת בעתיד הקרוב.

עד כמה "תעשה לי ילד" משקפת את המציאות האמיתית שקיימת בסצנת הרוק הישראלית?

"לדעתי עד שהסדרה עלתה התוכן שלה היה הכי מופרך שהיה יכול להיות, אבל מאז נוצרה מציאות מאוד דומה מבחינת היכולת של הדבר הזה להתקיים מבחינת הקהל. בכל מקרה חייבים לזכור שזאת בסך הכל דרמה טלוויזיונית שיש לה את הצרכים שלה כדי לעניין. הרבה מהדברים שקרו שם יכולים לקרות גם במציאות בארץ, אבל בטח שלא בריכוזיות כזאת".
 
איך מתבטאת בהופעות העובדה שפסקול הסדרה הוא בעצם שירים של הלהקה עצמה, ובאופן כללי באלבום הבא שלכם?

"הדבר הזה מאוד עזר לנו והתבטא בזה שהופעות שאנחנו עושים בכל הארץ מלאות בקהל שיודע הרבה מהמילים של שירים שלא יצאו בשום תקליט. כמעט כל השירים שהיו בסדרה יהיו גם בתקליט הבא".

האם חשבתם לצרף במציאות את ספי אפרתי ללהקה?

"אנחנו מאוד אוהבים את ספי ואת המוזיקה שלו, אבל האמת שאין מקום לעוד בסיסט בלהקה".


במסגרת "תעשה לי ילד" מגיעה ה"ההסתדרות" בין היתר לחיפה, אבל מי שמכיר את המועדונים החיפאיים לא הצליח לזהות באיזה מקום מדובר ולא בכדי- לצורך הצילומים עבר ה"בארבי" התל אביבי הצפנה לחיפה. בחמישי הקרוב לא יוותר שום מקום לספק, כאשר ה'מרסדס' תעצור שוב בחיפה, הפעם על באמת.

הופעתם כבר בחיפה, איך זה להופיע שם ומה אתם הולכים לעשות בהופעה הקרובה?

"אנחנו הולכים 'לתת בראש', נעשה שירים גם מתקליט הישן וגם מהחדש ואנחנו לא הולכים לרחם על אף אחד. הופענו ב'ביט' בחיפה שלוש פעמים ומדובר אחד המקומות המטורפים בארץ. הקהל שמגיע למקום הזה מאוד חי את ההופעות, הבנות גם חיות את ההופעות ובדרך כלל זה נגמר לא טוב... הקהל החיפאי הוא קהל קרחני, נראה שכשהם אוהבים משהו- הם יודעים להראות את זה, לחגוג ולשמוח".

 (כתבה מתוך המגזין החיפאי העצמאי "פונץ'", כפי שפורסמה בגיליון מספר 9- ספטמבר 2008) 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה